GTC sem sinal de satélite

GTMEDIA_GTX COMBO/GTX Twin/GTCOMBO /GTC /GTS /GTS-PRO /GTT2

Moderators: admin, nzl229, GTMedia Team

jusameblo
Posts: 2
Joined: Tue Aug 25, 2020 10:17 pm

NO COGE SEÑAL SATELITE 0 SEÑAL 0 FUERZA

Post by jusameblo »

Hola, me he comprado un recptor satélite gtmedia GTC, lo he configurado y no coge seal de satélite, la antena es individual, Astra 19.20, lo he probado en otra antena también individual y tampoco coge señal, decir que mi antena esta bien ya que tengo otro receptor qviart como y va muy bien y una calidad de 90.
Posteriormente lo he probado en una antena comunitaria y va bien,coge la señal de satelita y busca los canales.
No se lo que le puede pasar, lo he configurado de mil manera y no hay forma de que coja señal y me localice canales, no se si estos apartaos no están preparados para antenas individuales.
Muchas gracias y a la espera de una aclaracion

mikike
Posts: 28
Joined: Wed Jan 03, 2018 8:44 pm

Re: NO COGE SEÑAL SATELITE 0 SEÑAL 0 FUERZA

Post by mikike »

jusameblo wrote:
Thu Aug 27, 2020 8:59 am
Hola, me he comprado un recptor satélite gtmedia GTC, lo he configurado y no coge seal de satélite, la antena es individual, Astra 19.20, lo he probado en otra antena también individual y tampoco coge señal, decir que mi antena esta bien ya que tengo otro receptor qviart como y va muy bien y una calidad de 90.
Posteriormente lo he probado en una antena comunitaria y va bien,coge la señal de satelita y busca los canales.
No se lo que le puede pasar, lo he configurado de mil manera y no hay forma de que coja señal y me localice canales, no se si estos apartaos no están preparados para antenas individuales.
Muchas gracias y a la espera de una aclaracion

La configuración del deco para una antena individual o colectiva es que si la antena es individual (solo estas conectado tu) tienes que tener la alimentación del LNB activada en 12v – 18v o en ON o auto, y en antena colectiva ( comunitaria y compartes con otros) la alimentación la tienes que tener apagado o en OFF.
Un saludo.

jusameblo
Posts: 2
Joined: Tue Aug 25, 2020 10:17 pm

Re: NO COGE SEÑAL SATELITE 0 SEÑAL 0 FUERZA

Post by jusameblo »

He probado de todas las maneras y no hay manera de que coja señal

Fjsf
Posts: 11
Joined: Sat Oct 17, 2020 3:56 pm

GTC sem sinal de satélite

Post by Fjsf »

Boa tarde a todos, em primeiro lugar espero poder contribuir com os poucos conhecimentos que tenho em tv por satélite.

O meu problema é o seguinte comprei uma box GTC ontem e quando a instalei tinha sinal de satélite, fiz a actualização requerida por OTA e após a actualização deixei de ter sinal de força e qualidade, já fiz os dois reset´s de fábrica e nada de sinal, qual será o problema e qual a solução?

Obrigado

User avatar
cpr43
网站管理员
Posts: 7049
Joined: Thu Aug 11, 2016 1:41 pm

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by cpr43 »

try choosing port 1 on Diseqc 1.0 even if you are not using a diseqc switch. Also, unplug from power wait and plug back after

Fjsf
Posts: 11
Joined: Sat Oct 17, 2020 3:56 pm

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by Fjsf »

Boa noite,
Obrigado pela resposta, mesmo assim não funciona.
Onde posso arranjar uma lista do Hispassat 30W para este aparelho a ver se assim já funciona, já li aqui no fórum que alguém conseguiu com uma outra lista.

Obrigado

User avatar
cpr43
网站管理员
Posts: 7049
Joined: Thu Aug 11, 2016 1:41 pm

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by cpr43 »

Fjsf wrote:
Sun Oct 18, 2020 7:34 pm
Boa noite,
Obrigado pela resposta, mesmo assim não funciona.
Onde posso arranjar uma lista do Hispassat 30W para este aparelho a ver se assim já funciona, já li aqui no fórum que alguém conseguiu com uma outra lista.

Obrigado
viewforum.php?f=45

Fjsf
Posts: 11
Joined: Sat Oct 17, 2020 3:56 pm

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by Fjsf »

Boa tarde,
Não encontrei nenhuma lista para Hispassat, é para onde tenho a antena virada.

Obrigado

AAVANDRE10
Posts: 3
Joined: Sun Nov 01, 2020 8:18 pm

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by AAVANDRE10 »

Boas,

Tenho exatamente o mesmo problema, não percebo o porque de isto acontecer! Fico a espera que me enviem uma firmware para me resolver este problema.

User avatar
Tom.w
网站管理员
Posts: 1786
Joined: Mon Jul 27, 2020 3:58 am

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by Tom.w »

AAVANDRE10 wrote:
Sun Nov 01, 2020 8:21 pm
Boas,

Tenho exatamente o mesmo problema, não percebo o porque de isto acontecer! Fico a espera que me enviem uma firmware para me resolver este problema.
hello
how do you connect your cable line to your box,with diseqc ??

AAVANDRE10
Posts: 3
Joined: Sun Nov 01, 2020 8:18 pm

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by AAVANDRE10 »

Sim, eu tenho duas box gtmedia mas são de modelos diferentes e um modelo que é GTC, funciona perfeitamente, e o outro modelo que é o GTS, não funciona desde a atualização. Os dois modelos, estão configuados da mesma maneira. Eu gostaria de receber o firmware antes da atualização para ficar tudo direito outra vez!

Aguardo Resposta,
Obrigado.

Cardin
Posts: 2
Joined: Sun Nov 22, 2020 9:16 am

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by Cardin »

Também tenho duas Gtc e fiquei sem sinal de antena! Que fazer?

kamppello
Posts: 8
Joined: Mon Nov 09, 2020 3:28 pm
Location: BRAZIL

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by kamppello »

Pelo que percebi, se tiver alguma TP com sinal fraco ele perde todo o sinal do satelite. Na minha casa 3 TPs ficaram com sinal fraco no 70.1W, o sinal do satelite ficou 0%. Na casa do meu pai a antena está bem apontada, o GTC encontra os canais normalmente.

Mudei minha antena para o Amazonas 61.1w, encontra todos os canais, porém não consigo desbloqueá-los com nenhum CS.

kamppello
Posts: 8
Joined: Mon Nov 09, 2020 3:28 pm
Location: BRAZIL

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by kamppello »

Correcting my previous message, there is some kind of error in the dvb-s / s2, whenever I turn on the receiver the intensity and frequency remain 0%, but when I change the dvb motor options, the device will have a signal, about 95% / 95%. However, when switching off the device (stand-by) and restarting it, the signal returns to 0%, making it necessary to remove the device from the socket and redo the process in the engine options.

Can this be fixed through an update?

softer
Posts: 16
Joined: Sun Dec 29, 2019 10:38 am

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by softer »

My GTC died similar. Contact with the service is tragic, the service options are none. I would have received a card with a one-year warranty, but it is not. For me, it only works on certain frequencies. In general, I left the tuner with regret and bought another company. Tuners ok but soft, very not polished.

milan353
Posts: 7
Joined: Wed Jan 13, 2021 6:34 pm

Re: NO COGE SEÑAL SATELITE 0 SEÑAL 0 FUERZA

Post by milan353 »

el mismo problema. puedes ayudar

User avatar
cpr43
网站管理员
Posts: 7049
Joined: Thu Aug 11, 2016 1:41 pm

Re: NO COGE SEÑAL SATELITE 0 SEÑAL 0 FUERZA

Post by cpr43 »

Trate de cojer la opcion de puerto 1 en Diseqc 1.0

milan353
Posts: 7
Joined: Wed Jan 13, 2021 6:34 pm

Re: NO COGE SEÑAL SATELITE 0 SEÑAL 0 FUERZA

Post by milan353 »

when I turn off the box then it writes no signal again.

lrafael34
Posts: 8
Joined: Thu Oct 10, 2019 1:12 pm

Re: NO COGE SEÑAL SATELITE 0 SEÑAL 0 FUERZA

Post by lrafael34 »

Tive o mesmo problema, a solução é meio tosca mas funcionou p mim. Vá até installation, dvb-s2, motor setting, vá em transponder e mude as TPs até uma que dê sinal (só mover para direita). Se tudo der certo sinal irá voltar de forma mágica. OBS: Não é um problema da atualização nem firmware, meu problema começou depois que troquei o LNB e o satélite, devido a má instalação algumas TPs ficaram indisponíveis e causou a ausência de sinal em em 2 aparelhos meus, um deles tocomfree. Espero ter ajudado. 8-)
Last edited by lrafael34 on Thu Sep 02, 2021 9:12 pm, edited 3 times in total.

lrafael34
Posts: 8
Joined: Thu Oct 10, 2019 1:12 pm

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by lrafael34 »

Fjsf wrote:
Sat Oct 17, 2020 4:40 pm
Boa tarde a todos, em primeiro lugar espero poder contribuir com os poucos conhecimentos que tenho em tv por satélite.

O meu problema é o seguinte comprei uma box GTC ontem e quando a instalei tinha sinal de satélite, fiz a actualização requerida por OTA e após a actualização deixei de ter sinal de força e qualidade, já fiz os dois reset´s de fábrica e nada de sinal, qual será o problema e qual a solução?

Obrigado
Tive o mesmo problema, a solução é meio tosca mas funcionou p mim. Vá até installation, dvb-s2, motor setting, vá em transponder e mude as TPs até uma que dê sinal (só mover para direita). Se tudo der certo sinal irá voltar de forma mágica. O meu problema começou depois que troquei o LNB e o satélite, devido a má instalação algumas TPs ficaram indisponíveis e causou isso em 2 aparelhos meus, um deles tocomfree. Espero ter ajudado.
Last edited by lrafael34 on Thu Sep 02, 2021 9:06 pm, edited 1 time in total.

User avatar
cpr43
网站管理员
Posts: 7049
Joined: Thu Aug 11, 2016 1:41 pm

Re: NO COGE SEÑAL SATELITE 0 SEÑAL 0 FUERZA

Post by cpr43 »

Please connect box to internet and wait for the new firmware update pop Up message and update accordingly.
Attachments
GTC Update2.jpg
GTC Update2.jpg (869.53 KiB) Viewed 2216 times

montitchota
Posts: 4
Joined: Tue May 01, 2018 11:49 am

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by montitchota »

Hello, I have GTC, and I dont have signal in DVB-T2 and in DVB-S2 since last upgread.

System version is C20.A6.3.53
App version is 0.02.210702

What can I do?

montitchota
Posts: 4
Joined: Tue May 01, 2018 11:49 am

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by montitchota »

When I try to change transponder on motor setting, it does not pass transponder 2 or, if I go left, the last one.

User avatar
Feralkiwi
网站管理员
Posts: 8340
Joined: Fri Aug 12, 2016 6:51 am
Location: New Zealand

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by Feralkiwi »

Check that you have the antenna power "OFF" in DVB-T menus as that will cross power if your satellite and terrestrial share one cable.
Also check that you have all the correct setting for your LNB / dish and your country selected for the DVB-t.

After that you may have to do a "Blind" scan to find all the TP's and channels again.

In future do a USB back up and save your channel list / user DB file before you upgrade.

Owen
Dishes; 3x3m, 2.4m and 4.1m, 10+ ku, 2 movers, USARLS. V8 Combo, Pro, V8 Golden, Nova V8Pro2, GTC, Super.V7HDs, Combo and V7s V7Plus Finder, Finder-Meter V8X / UHD V7Pro GT/XCombo. Sats 100.5E to 177W. I'm a Sat hobbyist who helps out.

montitchota
Posts: 4
Joined: Tue May 01, 2018 11:49 am

Re: GTC sem sinal de satélite

Post by montitchota »

Feralkiwi wrote:
Wed Sep 15, 2021 12:02 am
Check that you have the antenna power "OFF" in DVB-T menus as that will cross power if your satellite and terrestrial share one cable.
Also check that you have all the correct setting for your LNB / dish and your country selected for the DVB-t.

After that you may have to do a "Blind" scan to find all the TP's and channels again.

In future do a USB back up and save your channel list / user DB file before you upgrade.

Owen
I've tried with power on and off, but no luck.
DVB-T2 does not have signal, scan works but with no results.
DVB-S2 also does not have signal, and scan stays always at 0%.
I gave a V7S-HD and a Skybox D718T2 for DVB-T2 and they work properly when connected at the same spot.

Post Reply

Return to “GTMEDIA GT SERIES (Android DVB & IPTV BOX)”